Referat fra møde 7. juni 2012 i Renoveringsudvalget

Mødedeltagere: Aase, Gunnar, Steen, Arne, Dorte

1 Referent Dorte

2 Afklaring af anvendelsesmuligheder for vagtlokalet.
Havnevagt, bureau ved stævner, møder, depotplads. En evt. udvidelse af vagtlokalet vil udsætte en renovering, det må andre tage sig af.

3 Ny indretning af rummet
Hvis der købes et fladskærms tv og et ophæng, kan trekanthylden fjernes. Der opsættes et langt bord med underskabe under vinduet mod syd. Det gule skab fjernes, og i stedet anskaffes en bærbar computer til Meinert. Skabene, der skal kunne aflåses, kan være med udtrækshylder / skuffer, så indholdet er lettere at komme til. Under det lange bord skal der være plads til et arbejdsbord, der kan trækkes frem. Printeren sættes ind i et af skabene på en udtrækshylde.
Vinduerne mod øst udskiftes til et vinduesparti fra gulv til loft i lighed med dem, der er i klublokalet. Det vil give lys og bedre oversigtsforhold/udsigt.
Radiatoren flyttes.
El installationerne renoveres efter behov, og ledninger trækkes bag fodpanelerne.
Briksene og ryg hynderne skal have lyst betræk og ryg hynderne hænges et stykke op på væggen, så de ikke bliver lagt på gulvet, når man skal sove. Træ overfladerne slibes let.
Gardinerne udskiftes til lys flagdug.
Det runde bord udskiftes med et mindre sofabord, gerne på hjul, så det let kan flyttes.
Låsen(defekt) i døren fjernes, da alle alligevel kan komme ind i lokalet.
Vi anslår, at de samlede udgifter vil være 25-30.000 kr.
Vi vil ikke ændre på væggenes oprindelige farver, fordi det hænger sammen med resten af klubhuset.
 
4 Planer for omfang af renoveringen
Vi regner med, det hele kan klares på en eller to weekender. Det ville være godt, hvis fjernsynet er købt, når havnevagterne starter. Vi vil prøve at tage størst mulig hensyn til havnevagten i forbindelse med nyindretningen.
 
5 Tidsplans forslag:
Møde onsdag d.3/10 eller torsdag d.4/10. Nærmere detaljer for renoveringen.
Forslag: Start af renovering lørdag d.3. og søndag d.4. november. Færdiggørelse lørdag d.10. november.
 
6 Økonomi anslået:
Betræk og gardiner – 3000kr
Fladskærms tv, ophæng – 3000kr
Bordplade og skabe – 3000kr
Bærbar computer – 3000kr
Vinduesparti – 10.000kr
Sofabord – 1500kr
- og så kommer ”alt det løse”
 
7 Opgaver, der skal fordeles inden vi ses igen.
Steen indhenter priser på vinduesparti. Dorte finder forslag til gardiner og betræk til hynder i samråd med Aase.
 
8 Næste møde
- i starten af oktober. Endelig dato sendes ud på mail i starten af september.